סערת שמחון • מקלב אופטימי: "עדיף למנות מישהו שידוע שהוא האויב שלנו"

    דוד לזר 1 Comment on סערת שמחון • מקלב אופטימי: "עדיף למנות מישהו שידוע שהוא האויב שלנו"
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) התייחס ח"כ אורי מקלב מ'יהדות התורה' ב'מהדורה המרכזית' עם מני גירא – שוורץ ב'קול חי' לסערת מינויו של פרופסור אבי שמחון לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי המפלגות החרדיות מחו בפני נתניהו על המינוי וכי ראש הממשלה הצהיר בפניהם כי לא יהיה כל שינוי מההסכמים הקואליציוניים.

    "לא סגרנו את העניין עם נתניהו, אלא הייתה הצהרה ברורה שלו. לא התנגדנו אבל מחינו, העברנו מסר חשוב מאוד", אמר מקלב והוסיף כי "הבעיה שלנו היא לא האיש אלא עם הגישה, וגם נתניהו היה עם הגישה הזו בעבר כשהיה שר האוצר".

    מקלב אמר כי "למרות שהתקשורת הכללית ניסה לגרור את הסערה לדיווחים על פרישה מהקואליציה, לא נתנו לזה להגיע למקום הזה של האופוזיציה, למרות שאנחנו לא שבעי רצון מהאיש, יש לו תפיסה כלכלית מעוותת לגבי רוב העם לא רק לחרדים, ולכן המחאה הייתה ברורה והמסר עבר ברור".

    "כשאתה מכיר את האויב – יש לך לגיטימציה לכוון ולעקוב אחריו, ובמקרה הזה אנחנו קודם 'חשדהו' ואחר כך 'כבדהו'", אמר ח"כ מקלב, "עדיף מישהו שיודעים שהוא אויב מאחר שלא נראה ככה ובסוף אתה מגלה שהשקפת עולמו דומה להשקפה כזו".

    לדבריו, "לא העמדנו את זה כציפור הנפש שלנו, יש גם אחרים עם דעות כאלו, גם נתניהו ששימש כשר האוצר היה בדעה כזו, אבל הנה הממשלה הזו והקואליציה הנוכחית לא נתנה לו ליישם את הדעות הקדומות שלו".

    האם הממשלה הנוכחית חברתית יותר ביחס לממשלות קודמות? נשאל מקלב. "אין ספק, לא חושב שהייתה עוד ממשלה כזו, כל אחד רואה ומרגיש את זה, אין עליות מחירים במוצרי יסוד, אין מיסים. אמנם מגיע לכחלון מה שמגיע, אבל אין ספק שטביעת האצבעות שלנו ניכרת היטב בתקציב. קצבאות הילדים והבטחת הכנסה הם בכותרות אבל יש עוד הרבה נושאים שהתערבנו בהם. למשל, בועדת הכספים היו הרבה דברים דרמטיים שהשפענו עליהם".

    מקלב התייחס לנושא סמכות העזר העירוניים שלהם יש השפעה על הפרהסיה הציבורית במדינת ישראל ועל צביון שמירת השבת, ואמר כי "אין ספק שזה נושא חשוב מאוד, יש ניסיונות רבים לכרסם ולפגוע בפרהסיה של השבת במעטה של סיבות ביטחוניות. הראייה שלנו רחבה מאוד. ואנחנו במו"מ עם ראש הממשלה והשרים, להקים ועדת שרים שתתן מענה מול הניסיון לכרסם את השבת, ובעיקר בת"א".

    ואתה סומך על נתניהו? "וכי יש לו ברירה? הוא חייב לעמוד במו"מ, הוא השלים עם הענין, הוא רוצה להיכנס לספרי ההיסטוריה לא רק כראש ממשלה עם הזמן הגדול אלא כראש ממשלה שהחזיק הכי הרבה זמן עם הממשלה הצרה ביותר".

    האם נתניהו יצרף בקרוב שותף נוסף לקואליציה, אולי את לפיד? "אני לא חושב שנעשה משהו בעניין הרחבת הקואליציה בימים האחרונים, אמרו שיעשו אחרי התקציב, אבל לא ידעו לי, אם ירצו להרחיב את הממשלה נתניהו יצטרף לפנות אלינו ולספר לנו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טוב שהחכי"ם שלנו לא נאיבים ומכירים את נפש ראש ממשלתם!